traffic analysis بیونت

آیا James Watson مجددا جایزه نوبل می گیرد؟

https://bionet.ir، بیونت، bionet، جایزه نوبل واتسون

پیش از این در این ماه James Watson جایزه نوبل و تعدادی مدارک وابسته در این زمینه را برای مزایده گذاشته بود که خبر آن را در مطلب " اگر جایزه نوبل می خواهید، اکنون وقت آن است که دست به جیب شوید! " برای شما دوستان در بیونت قرار دادیم، فرد ناشناسی نیز آنها را به جای شما و با مبلغ ۵ میلیون دلار خریداری کرد. در ادامه این داستان، مدیری که این جایزه را خریده است اعلام کرد که می خواهد آن را پس بدهد.

برای اطلاع از ادامه ماجرا با بیونت همراه باشید

در ۱۳ آذر جایزه نوبل James Watson با قیمت باور نکردنی ۴.۱ میلیون دلار به فرد ناشناسی فروخته شد. در پایان مزایده Watson مدال را برای آخرین بار در دست گرفته و سپس آن را به صاحب جدیدش که اکنون مشخص شده Alisher Usmanov است اعطا کرد. Watson این مدال را فروخته و قصد دارد پول آن را برای امر خیریه در دانشگاه هایی که در آنها کار کرده بود، کتابخانه Cold Spring Harbor و سازمان های خیریه محلی مصرف کند.

بر اساس داده های سایتUsmanov ،Forbes که اکنون در مسکو زندگی می کند ۳۴مین فرد ثروتمند جهان است. دارایی او که از طریق تجارت های بزرگ در امر چاپ، ارتباطات، تکنولوژی و کارخانه ای به دست آمده است بین ۱۵ تا ۲۰ بیلیون دلار تخمین زده می شود. او در این زمینه می گوید:

" به عقیده من شرایطی که در آن یک دانشمند بلند مرتبه مجبور شود مدالی را که نشان دهنده دستاوردهای او است بفروشد غیر قابل قبول است. James Watson یکی از بزرگترین زیست شناسان در تاریخ بشریت است و جایزه مربوط به کشف ساختار DNA باید به او تعلق داشته باشد."

او از ابتدا این عقیده را داشته است و به طور مکرر با Watson در تماس بوده تا این مدال را نفروشد. در عوض Usmanov تصمیم داشت تا پول های خیریه را به جای او صرف امور مورد نظر Watson بکند تا مدال در دستان او باقی بماند. اما Watson این موضوع را نپذیرفته بود و مزایده با قیمتی بیشتر از پیشنهاد Usmanov به پایان رسید.

Usmanov می افزاید:

" این برای من بسیار مهم است که پولی که برای این مدال داده ام برای پشتیبانی از تحقیقات علمی صرف شده و مدال در دست کسی باقی بماند که مستحق آن باشد."

به نظر شما آیا واتسون پیشنهاد Usmanov را قبول می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

منبع: biotechniques

  • نویسنده : بهزاد دماوند
  • تاریخ انتشار : 17-12-14
  1. رز سرخ گفت:

    به نظرم خیلی کار قشنگی کرده اون اقا 🙂 مخصوصا اگه دوباره جایزه رو به صاحب اصلیش برگردونه… البته حتی اگر برنگردونه خیلی قرار نیست چیزی عوض بشه… همه اهمیت کارهای واتسون رو میدونند …چه با جایزه و چه بی جایزه

    • بهزاد گفت:

      دقیقا
      همه می دونن جایزه به چه کسی و برای چی داده شده، حالا مدال دست کی باشه اهمیت چندانی نداره