traffic analysis بیونت

انتخاب طبیعی: مسبب کاهش ژن علم‌اندوزی

انتخاب طبیعی در زمان حاضر علیه بشریت است. مطالعات جدید که توسط deCODE انجام شد و به‌صورت آنلاین در PNAS منتشر شد، فاش کرد که ژن‌هایی که فرد را مستعد مطالعه کردن بیشتر و پایدارتر می‌کنند روزبه‌روز کاهش می‌یابند.

در ادامه همراه بیونت باشید

بر اساس بیانیه رسمی deCODE، مطالعه‌ای بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از ۱۰۰۰۰۰ نفر از ساکنین ایسلند طی سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۷۵ انجام شد و کشف شد که آن‌هایی که دارای سکانس ژنی مرتبط با سطوح بالاتر علمی بودند، فرزندان کمتری داشتند. پس به‌مرورزمان این ژن‌ها کاهش یافتند و تعداد افراد حامل آن‌ها هم روزبه‌روز کمتر شدند.

به بیان ساده‌تر، باهوش‌ترین افراد، کمتر تولیدمثل می‌کنند پس ژن علم‌اندوزی کمتر و کمتر به نسل بعدی منتقل می‌شود.

بر اساس گزارش Guardian:

تحقیقات جدید فاش کرده‌اند که میانگین IQ در هر دهه، حدود ۰.۰۴ کاهش می‌یابد. که هرچند این عدد ناچیز به نظر می‌رسد اما در یک بازه زمانی طولانی می‌تواند خود را نشان دهد و اثر چشمگیری بر کل گونه انسان بگذارد.

البته، تعیین سطح عقلی مردم، موضوعی فراتر از ژنتیک است. فاکتورهای محیطی و آموزشی، نقش مهمی را در توسعه ذهن انسان ایفا می‌کنند. پس راه‌هایی برای مقابله با این انتخاب به‌ظاهر منفی وجود دارد.

علیرغم انتخاب منفی علیه این سکانس ژنی، سطح دانش بشری در هر دهه نسبت به دهه قبلی بالاتر می‌رود.

همکار نویسنده این مقاله و یکی از کارمندان deCODE، آقای Karn Stefansson در گزارش deCODE، اشاره کرد که:

حقیقتاً اگر ما کیفیت و در دسترس بودن موقعیت‌های آموزشی را بهبود ببخشیم، همچنان به بهبود سطح علمی جامعه، ادامه خواهیم داد.

زمان، نشان خواهد داد که آیا کاهش گرایش ژنتیکی به مطالعه اثر چشمگیری بر جامعه خواهد گذاشت یا خیر؟

در صورت تمایل می‌توانید مقاله کامل این مطلب را به زبان انگلیسی از لینک منبع مشاهده نمایید، اگر مقاله رایگان نبود از بخش دانلود رایگان مقالات، مقاله کامل را به صورت PDF دریافت کنید.

 

منبع: PNAS

  • نویسنده : پویا مجیدی
  • تاریخ انتشار : 22-01-17
  1. mohsen mohamadi گفت:

    سلام.
    عالی بود. میشه با ذکر منبع مقاله را در سایت دیگر بازنشر کرد؟