traffic analysis بیونت

ایجاد سالمونلاهای ازلحاظ ژنتیکی اصلاح‌شده برای از بین بردن سلول‌های توموری

طبیعتاً، هیچ‌کس دوست ندارد دچار مسمومیت غذایی شود؛ زیرا مسمومیت غذایی برای هرکسی عذاب‌آور و ناراحت‌کننده است. به‌هرحال دسته‌ای از سموم غذایی می‌توانند بهترین متحد ما در جنگ با بدترین دشمنان ما مثل گلیوبلاستوماها (یکی از کشنده‌ترین تومورهای مغزی) باشند.

در ادامه همراه بیونت باشید

بر اساس یک پروژه تحقیقاتی جدید که توسط مهندسین biomedical دانشگاه Duke به انجام رسید، باکتری سالمونلا تیفی موریوم می‌تواند به‌گونه‌ای اصلاح شود که به یک‌ذره از بین برنده تومور واقعی تبدیل شود.

Ravi Bellamkonda، رئیس دانشکده pratt دانشگاه Duke گفت:

برای ما سخت است تا تومورهای مغزی را از بین ببریم زیرا آن‌ها به بافت مغز حمله می‌کنند و لبه مشخصی هم ندارند که جراحان مغز بتوانند بر اساس آن کل تومور را بردارند.

به‌هرحال این مسئله، انگیزه‌ای برای مطالعات جدید به‌منظور ساخت و طراحی سیستمی شد که بتواند با کنترل از راه دور تومورهای موضعی و متاستاز یافته در مغز را پیدا کند و پروتئین‌های کشنده تومور را به آن‌ها عرضه کند.

این چشم‌انداز در حال حاضر بسیار جذاب است، زیرا بسیار عجیب و خاص است که بتوان از سموم غذایی به‌صورت سلاحی بر ضد پاتوژن ها استفاده کرد. به خاطر تمایلی که سالمونلا به مریض کردن افراد دارد، برای انجام این نقش کاملاً مناسب است زیرا این باکتری می‌تواند به‌راحتی در بافت‌های متراکم مثل مغز حرکت کند.

بر اساس Engadget، اگر سالمونلا بتواند در ساخت محیط عاری از مواد ضروری برای بقا مثل ترکیب‌های پورین ارگانیک استفاده شود، می‌تواند به‌عنوان کشنده تومور هم استفاده شود.

ترکیبات پورین در تومورها به‌وفور یافت می‌شوند و در این حالت باکتری برای تأمین پورین خود هیچ راهی جز فاگوسیت کردن تومورها و از بین بردنشان نخواهد داشت.

محققین، در حال حاضر از این باکتری‌ها ترکیبات کشنده توموری ساخته‌اند که تنها به فشار پایین اکسیژن حساس هستند؛ و چون تومورها به‌سرعت رشد می‌کنند و اکثر آن‌ها فشار اکسیژن پایینی دارند پس در این حالت پروتئین‌های کشنده تومور دقیقاً در نواحی آلوده به تومور آزاد می‌شوند.

فاز بعدی این فرضیه می‌خواهد به نگرانی‌ها در مورد ریت پاسخ به درمان و آنالیز اثرات بر روی زیرگروه‌های مختلف توموری پاسخ بدهد.

در صورت تمایل می‌توانید مقاله کامل این مطلب را به زبان انگلیسی از لینک منبع مشاهده نمایید، اگر مقاله رایگان نبود از بخش دانلود رایگان مقالات، مقاله کامل را به صورت PDF دریافت کنید.

منبع: molecular therapy oncolytics

  • نویسنده : پویا مجیدی
  • تاریخ انتشار : 20-01-17
  1. Renate گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  2. Latanya گفت:

    خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب کاربردی

  3. Mickey گفت:

    وای خیلی خوبه ساییتون

  4. Rosemarie گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا
    دیدم.ازتون متشکرم

  5. Tyler گفت:

    عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما