traffic analysis بیونت

به گفته متخصصین خواب، ساعت شروع کار روزانه باید ۱۰ صبح باشد و ساعت شروع مدارس از آن هم دیرتر

ساعت شروع کار روزانه باید 10 صبح باشد

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که صبح‌ها به سختی قادر به ترک رخت خواب هستید و آرزو می‌کنید کاش امور روزانه دو ساعت دیرتر شروع می‌شد، باید بدانید که تنها نیستید. به نقل از یک متخصص خواب انگلیسی، این مشکل شما نیست، بلکه کل سیستم ساعت کار و تحصیلی در جامعه مشکل دارد.

در ادامه مطلب همراه بیونت باشید

پاول کلی از انستیتو خواب و علوم اعصاب دانشگاه آکسفورد چنین اذعان می‌دارد که هم‌اکنون جامعه در میانه یک بحران کمبود خواب به سر می‌برد؛ چرا که ساعات کاری، ما را مجبور می‌کند خود را با شرایطی غیر طبیعی و نامناسب برای ساعت درونی بدنمان انطباق دهیم.

کلی در مصاحبه با خبرنگار گاردین چنین گفت:

«این یک مسأله بزرگ در جامعه است. ما معمولاً با یک جامعه دچار محرومیت از خواب به ویژه در گروه سنی ۱۴ الی ۲۴ سال مواجه هستیم. این امر موجب بروز صدمات جدی به سلامتی بدن، کارایی و سلامتی ذهنی می‌گردد.»

در یک مطالعه بر روی دانش‌آموزان یکصد مدرسه در لندن مشاهده شد که دانش‌آموزان به خاطر اجبار به شرکت در کلاس‌های ابتدای صبح به طور متوسط حدود ۱۰ ساعت در هفته کمبود خواب دارند.

پاول کلی پیشنهاد داده که ساعت شروع کلاس‌ها با توجه به سن دانش‌آموزان طبقه‌بندی گردد. جهت کودکان ۸-۱۰ سال ساعت شروع مدرسه ۸:۳۰، جهت ۱۶ ساله‌ها ۱۰ صبح و جهت ۱۸ ساله‌ها ۱۱ صبح زمان مناسب شروع کلاس‌های درسی می‌باشد. در سن ۱۰ سالگی زمان شروع و پایان مدرسه متناسب با ساعات اداری ۹ الی ۱۷ می‌باشد، همان‌گونه که در سن ۵۵ سالگی است، ولی در این میان اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد. با توجه به سن فرد، در این بازه سنی به‌طور طبیعی فرد نیاز دارد که تا سه ساعت دیرتر کار روزانه خود را آغاز کند.

این امر بدین معنی است که در فاصله سنین ۱۰ سالگی تا اواخر میان‌سالی، ما حقیقتاً مجبوریم که هرروز بسیار زود از خواب برخیزیم.

کلی در فستیوال علمی بریتانیا چنین گفت:

«کارمندان به‌طور طبیعی باید کار خود را ساعت ۱۰ صبح آغاز کنند، درحالی‌که هم‌اکنون از کمبود خواب رنج می‌برند. ما قادر به تغییر ریتم ۲۴ ساعته بدن خود نیستیم. خواب نه‌تنها برای کارکرد مناسب حافظه ضروری است، بلکه خواب کافی موجب رفع بسیاری از مشکلات سلامتی شامل بیماری‌های خطرناکی نظیر آلزایمر می‌شود.

در پرتو درک بهتر محققین از عوارض خطرناک کمبود خواب، ما نباید منتظر نتایج تحقیقات زمان‌بر بمانیم و بهتر است که هر چه زودتر در ساعات شروع به کار ادارات و مدارس تجدیدنظر کنیم.»

 

منبع: Guardian

  • نویسنده : حامد ناقوسی
  • تاریخ انتشار : 11-10-15
  1. mohsen mohamadi گفت:

    سلام
    عالی بود . ای کاش والدین و مسولین اموزش به این موضوعات توجه ویژه کنند.